16 helmikuuta 2016

ONNELLISESTI KOTONA HUIPPU REISSUN JÄLKEEN

Onnellista naurua. Aurinkoa ja myös raekuuro. Kävelyä niin paljon ettei meinannu pysyä pystyssä hetken istumisen jälkeen kun jalkapohjat oli niin kipeet. Shoppailua. Jälleennäkemisen riemua, kun nähtiin J:tä piitkästä aikaa.♥ Kuvausta melko vähän, koska kaksi päivää kierrettiin Lontoossa Oxford Streetillä ja nähtävyyksiä jossa oli vaikea pitää kameraa kaulassa.
 Niistä tulee kuvia Maikin blogiin - mulla oli kamera matkalaukussa säilytyspaikassa.
Ihastelua kuin upeen näkösiä paikkoja me löydettiin. Perinteisiä puhelinkoppikuvia (nekin matkakamun kamerassa). Metrolla & junalla & bussilla matkustamista - oli muuten melkosen kokoset ne Lontoon metroasemat - joista selvittiin paremmin kuin hyvin ilman ongelmia. Aikasia aamuja, kun kotimatka alko 5.30 ja oltiin kotona yöllä 12. Lontooseen lähdettiin heti kahdeksan aikaan ja siellä täytyi herätä ennen yhdeksää aamupalalle. Meiän niin hyviä juttuja ja niille räkätystä.
Paljon ulkona syömistä, joiden paikkojen nimiä en kyllä muista. Selfieitä nähtävyyksien kanssa, käytiin kiertämässä Big Ben, London Bridge ja muut pakolliset. Ystävällistä asiakaspalvelua.
 Vuorille kiipeäminen Jennan kotikaupungissa. ''Sorry!'' (jos vahingossa osu johonkin henkilöön tms) ''Nice to meet u!'' ''Thanks a lot!'' ja ''Byebye!'' eli meidän neljä varmaan kuulluinta lausetta joihin törmäsi jatkuvasti. Panikointia siitä, ollaanko oikeassa terminaalissa oikealla portilla tai oikealla raiteella juna-asemalla - kyllä me oltiin eikä ihme kyllä myöhästytty kertaakaan mistään.

Heippa, täällä ollaan takaisin kotimaassa hengissä!
Huh, miten super ihanat neljä päivää me siellä vietettiin. Oli kaikkea tuota, mitä ylempänä mainitsin ja jotain jää varmasti mainitsematta.
En kyllä oo varmaan ennen nuin paljoa kävellyt neljän päivän aikana mitä tuolla käveltiin.
Torstaina siis lennettiin Manchesteriin jossa meitä odotti meidän ''matkanjohtaja'' eli Jenna.
Halausten jälkeen lähdettiin kiertelemään pitkin kaupunkia ja otettiin kuvia ihanassa kelissä, kun aurinko paisto! Ensimmäinen päivä siis meni kierrellessä kauppoja, kuvatessa ja tutustuessa tähän kaupunkiin. Illalla lähdettiin kämpälle eli paikkaan jossa isosisko asuu jonne oli lyhyt junamatka. Saatiin ''tuliaislahjaksi''/ystävänpäivälahjaksi paketit ja miten ihanan tekstin tuo isosisko oli sinne kirjottanu, en kestä!♥
Tokana päivänä suunnattiin heti aamulla kohti Lontoota, jossa mitäs muuta kuin shoppailtiin ja käytiin läpi niitä _satoja_ kauppoja Oxford Streetillä. Siinä meni melkosesti aikaa ja käytiin välillä syömässä. Kymmenen jälkeen käveltiin jalat rättiväsyneinä majapaikkaan jossa loppuilta vain oltiin ja syötiin jotain pientä. Kolmas reissupäivä eli lauantai oli melko kylmä ja pilvinen taivas, mutta kierreltiin silti nähtävyyksiä aamun viimesien shoppailujen jälkeen. Meidän siis piti herätä kahdeksan aikaan aamupalalle joten ehdittiin vaikka mitä päivän aikana!
Mentiin metrolla paikasta A paikkaan B ja nähtiin kaikki ne pakolliset nähtävyydet British Museumista Big Beniin. Museossa ei päästy käymään sisällä, mutta ulkoa vaikutti hienolle paikalle!
Illalla lähdettiin juna-aseman shoppailujen jälkeen jälleen kohti J:n kämppää ja yhden jälkeen yöllä oli melko väsynyttä porukkaa saavuttaessa perille, haha.
Ei maltettu heti mennä nukkumaan, mutta säätökuville nauraminen ja pölöttäminen oli liian väsyttävää ja kellon lähestyessä aamuyötä painuttiin nukkumaan.
Vika päivä Englannissa starttas ystävänpäivän merkeissä ja aamupalan jälkeen lähdettiin käymään läheisellä vuorella jonne kiivettiin kävelemällä. Aamulla Maiju anto meille ystävänpäivä-lahjat ja tuo ystävä taitaa tuntee mut melko hyvin - sen verran nappiin meni tuo muistaminen. ♥
  Ei menty ylös asti, että ehditään kiertää muuallakin, mutta voin sanoa ettei kaduta kiipeäminen! Sen verran hienot maisemat siellä oli, viikon sisällä näette lisää videon muodossa tästä ja muista mitä tehtiin.
Vikat ostokset - ihan kuin niitä ei olis ollu jo tarpeeks :D - ja käytiin katselemassa ympärillä olevia paikkoja. Nähtiin siis suurkaupungin vilskettä ja pienemmän kaupungin rauhallisempaa eloa vaikkei se tän kotimaan mittakaavassa kovin pieni edes ollut.
Illalla haikealla fiiliksellä pakattiin kamat kasaan odottamaan aikaista lähtöä ja vietettiin rauhassa iltaa kämpillä. Katsoin läpi tuliaiset, annoin ystävänpäivä-lahjat ja oltiin vaan.
Tuolla huomasi, miten hyvin pääasiat on Suomessa.
On siistiä, turvallista ja ilmainen koulutus.
Jotenkin tuommoisten reissujen jälkeen osaa taas lisää arvostaa kotimaata ja tajuaa miten hyvin minulla on täällä asiat.
Eilen kotiin palasi puolenyön aikaan kaks onnellista, väsynyttä ja monta ikimuistoista kokemusta rikkaampaa ystävystä. 18 tunnin matkustamisen jälkeen omaan sänkyyn oli melko ihana nukahtaa vaikka reissussa olikin ihanaa.

1. Kuulostaa niin mahtavalle että melkein kateeks käy! Pääsispä itekkin vielä joskus reissaamaan! Ehkä sit syksyllä :)

1. Sitä se kyllä olikin! Kyllä sä varmasti pääset, niimpä! :)
      Mä piän peukut pystyssä sille et pääsisit pian.❤️

2. Varmasti huikee reissu! Itekki haaveilen että joskus pääsisin Englantiin, tää postaus vaan kasvattaa matkakuumetta... Ihania nuo kaikki kuvat! :)

1. Joo oli kyllä tosi ihana reissu!:)
      Voiei, varmasti kasvattaa, toivotaan et pian pääset käymään siellä - suosittelen lämpimästi! Itekki haaveilin kauan ja nyt pääsin sinne.